Missie:

Van Maasdijkschool: een solide basis om de wereld in te vliegen

De van Maasdijkschool is een veilige plek voor leerlingen en hun ouders als ook voor teamleden. Vanuit een open en nieuwsgierige houding is er ruimte jezelf te ontdekken en gereedschap te vinden als toerusting voor een succesvolle deelname aan de samenleving.

Visie:

De samenleving vraagt om zelfbewuste mensen, die beschikken over zelfinzicht en een lerende en kritische houding. De van Maasdijkschool wil daar een funderende rol in spelen. Door jezelf te kennen, te vertrouwen op je mogelijkheden, inzicht te krijgen in maatschappelijke processen en gericht te zijn op zelfontplooiing maak je een mooie start. De van Maasdijkschool maakt gebruik van middelen die dit mogelijk maken. De school wil behouden wat goed is en verbeteren wat beter kan.