Diverse activiteiten: sport en cultuur.

Onze school heeft vele activiteiten waaraan wij deelnemen. Soms onder schooltijd, soms na schooltijd. De meeste activiteiten zijn te verdelen in 'cultuur' en 'sport'.

Cultuur

Op onze school is een muziekmeester werkzaam. Elke week krijgt elke groep een muziekles aangeboden. Hierbij worden ook muziekinstrumenten ingezet.

Wij doen mee met het project 'Bibliotheek op school'. Een medewerken van de Openbare Bibliotheek doet allerlei leesprojecten met onze kinderen.

Elk jaar bekijken wij, samen met het team en Ateliers Majeur, hoe wij onze cultuurgelden inzetten. Dat kan 'dans' of 'toneel' zijn, maar ook andere creatieve vakgebieden.

Ook bezoeken wij regelmatig musea met onze groepen. Dit kan vanuit een project zijn of anderszins. Met de bovenbouw gaan wij om het jaar naar Rijksmuseum in Amsterdam.

Sport

Wij doen mee met verschillende sporttoernooien: voetbal, korfbal, survival en de Adventure Trail. Ook zwemmen wij met onze kinderen in Sportstad. Daar worden ook andere sporten aangeboden (bijvoorbeeld Skeeleren, Fierljeppen, Beachvolleybal etc.) waar wij steevast gebruik van maken als deze worden aangeboden.

Wij doen ook altijd mee met de Koningsspelen.

Voor de gymles hebben wij de beschikking over een Sportconsulent. Wij zijn blij dat wij een gymzaal bij onze school hebben en voor de kleuters een speellokaal.